Friday, March 4, 2011

Al-kisah dalam Komuter

Assalamualaikum...

Bila korang naik komuter kan, mesti macam2 gelagat korang leh nampak kan..yelah bak kata pantun Melayu, "banyak udang banyak garam..banyak orang,banyaklah ragam"...hahaha..betul ke pantun aku tu..
Disebabkan aku ni selalu kalo nak gi KL mesti menggunakan kemudahan komuter, banyak la jugak ragam2 manusia yang aku perhati..tambah2 plak boring teramat dalam komuter tu disebabkan aku ni nek komuter dari Labu...huhuhu


Pernah sekali tu aku ngan adik aku time on the way balik ke Labu..da lewat la jugak time tu..kul 8pm ke 9pm ntah..lengang la jugak komuter tatkala itu kan..ada berapa kerat je manusia dalam tu..time tu komuter da start ada koc wanita, tapi sebab adik aku laki so selalunya aku akan masuk koc campur r..tetibe mata aku terpandang akan seseorang yang aku xpasti pada koc mana yang sepatutnya die duduk..huhuhu
Okeh,ini bukan isu mengutuk..ini adalah isu moral yang dipertontonkan pada umum yang pasti menjadi budaya kurang sihat pada anak2 muda kita yer...ahaha..apsal ayat aku cam dalam buku BM nih..
Nak kata makcik muka cam pakcik...malahan pakai skirt pendek meletops gituu..tapi kaler kulit gelaps semacam(ok,bukan isu utama)..muda ke?xjugak..tapi berpelokan mesra bersama seorang pemuda yang leh dikategorikan konpem muda dari 'makcik' tersebut..ahaha..korang paham2 sendiri la ea...
siyes 'makcik' tu muka xde prasaan

Ade gak yang sampai tertido ternganga dek letih kot tunggu nak sampai destinasi,pastu boleh pulak kawan die nih amik gamba orang yang tido tu then sambil gelak2 tunjuk gamba tu kat awek die..hahaha..memang nk tumpang gelak same r...tapi bila diorg da sampai destinasi diorg nasibla orang yang tido tu kawan diorg gak rupanya..haha,kalo awek die kantoikan nanti siap r si pengambil gambar tuh


Ni plak pengalaman aku sendiri..komuter seperti yang korang sedia tau,sesak cam tin sardin,so bila da pack gler terpaksala nak berjaga2 jarak antara 2 kaum xsejenis ni kan..tengah2 dok berdiri dan menjaga kestabilan diri agar xterhumban ke belakang ataupun tetomoih ke depan..mamat laki kat belakang aku nih tap2 aku then die hulur henset die yang mana die tulis kat mesej "awk turun kat manew?boy kew depan awk tu?"<<--lbey kurang r,aku xreti nk ikut bahasa 'eww' budak2 skang nih
Aku yang blur2 neh pun angguk je r..ingatkan die nk tnya depan tu "Boy" aka nickname adik aku yang tengah berdiri depan aku..aku pun soh r adik aku tengok belakang kot2 tu kawan die,the die hulur lagi enset die "eh,cam kenal la boy awk..Amir Shahmi ek?oo bkn?"
Time ni memang aku nak gelak guling2 da..rupa2nya 'boy' tu boipren..hadoii~ lain kali cakap bia terang..kan da xpasal die cuak ingat aku ngadu kat 'boy' aku tadi..hahahha

untuk menambahkan cuak korang terhadap ragam manusia dalam komuter sila tengok video nih

2 comments:

  1. pengajarannya.. nak masuk koc tu berinagt laa ye hehe

    ReplyDelete
  2. beringat camna tu otai..? kuatkan iman di dada ke?hehehe

    ReplyDelete